آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

طرح ساماندهی استخدام، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش راهی صحن علنی مجلس شد

طرح ساماندهی استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش راهی صحن مجلس شد

رئیس کمیته آموزش و پرورش از پایان بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸ ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.

مهدی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در نشست امروز طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس ۸ ماده از این طرح در نشست امروز به تصویب رسید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود ۱۵۰ هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی ۳ سال آینده نیاز رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. اینهمه داد و هوار طی چند ماه قبل برای همین ضریب؟؟؟؟
    چرا با روح و روان نیروهای حق‌التدریس اینجور بازی می‌کنید؟
    اصلا این طرح را از اول مطرح نمیکردید بهتر بود نه اینجوری،،،،در آزمون‌های ماده ۲۸ رشته‌های مشخص در یک منطقه مشخص جذب میکنن،، کسی که چند سال در یک منطقه تدریس کرده اگر در فراخوان رشته‌اش نبود چه کند؟؟
    اگر حتی رشته وی را بخوان این ضریب تاثیر زیادی به حالش نداره،،
    لطفا تجدیدنظر کنید در این طرح،،

  2. چراانقدظالمانه رفتارمیکنن یعنی چه که آموزشیارنهضت تا سال ۹۲ استخدام شد ولی ماها که یکسال دیرتریم یعنی سال ۹۳ نبایداستخدام بشیم پس چراقانون واسه همه یکسان نیس؟؟؟ای خداااااا

  3. سلام علیکم..در استخدام جدید *استخدام‌کتابداران در مجموعه آموزش وپرورش از وظایف معاون پرورشی میباشد؛حتما در نظر گرفته شود.

  4. سلام لطفا تجدید نظر کنید با این برنامه ها تون اول مردم خوشحال می کنید بعد میبرین کما ما 8 سال آموزشیار نهضت بودم تمام سختی ها تحمل به امید استخدام الان شاید رشته ما مرتبط نبود چکار کنیم تبعیض هست قبل 91 ها هر جوری جذب کردین ما هم بعد 92 ها هم جز مردم این مملکت هستیم لطفا مشکل ما هم حل کنید

  5. سلام این نیروها الان در آموزش وپرورش مشغول هستند لذا هیچ گونه نیازی از آموزش وپرورش حل نمی کند و در صورت تبدیل وضعیت حقوق ۲میلیونی آنان به ۸میلیون تغییر می کند پس باز مالی دارد
    این طرح مثل طرح تبدیل های قبلی دردی از آموزش وپرورش درمان نمی کند

  6. بعد طرف که ۷سال با رشته غیر مرتبط داره کار میکنه تکلیفش چیه؟
    اگه اونم پیش بینی کردن وباز طرف تو ازمون قبول نشد بعد ۷سال باید بره دنبال نخود سیاه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام