آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

با هماهنگی با دیوان محاسبات کشور؛ ترمیم حقوق برای کارکنان شهرداری ها اجرایی می‌‎شود

با هماهنگی با دیوان محاسبات کشور؛ مصوبه ترمیم حقوق برای کارکنان شهرداری ها اجرایی می‌‎شود

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از دیوان محاسبات، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مصوبه ترمیم حقوق برای کارکنان شهرداری‌ها نیز اجرا و افزایش حقوق برای کارکنان شهرداری‌‎ها اعمال می‌‎شود.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقای شأن و منزلت کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور، عنوان کرد: پس از تصویب قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری، بر اساس نظر اولیه دیوان محاسبات و سازمان اداری و استخدامی کارکنان شهرداری ها مشمول افزایش حقوق نبودند و در همین زمینه پیگیری‌ها انجام دادیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: طی نامه‌‎ ارسال شده به رئیس دیوان محاسبات و انتقال دغدغه‌های کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور، توضیحاتی در خصوص ضرورت لغو بخشنامه مذکور ارائه شد که نهایتا پس از بررسی‌‎های انجام شده در دیوان محاسبات، این بخشنامه لغو شده و افزایش حقوق برای کارکنان شهرداری‌‎ها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در قانون «ترمیم حقوق» به میزان ۳ هزار امتیاز برای کارکنان مشمول قانون خدمالت کشوری افزوده خواهد شد که سازمان اداری و استخدامی نیز با این مسئله مخالف بود ولی نهایتا با پیگیری‌های صورت گرفته رئیس دیوان محاسبات طی نامه‌ای به وزیر کشور اجرای قانون ترمیم حقوق برای کارکنان شهرداری سراسر کشور را بلامانع دانسته است.

منادی سفیدان اضافه کرد: بر اساس گفته رئیس دیوان محاسبات کشور، این موضوع در دیوان محاسبات مورد بحث قرار گرفته و این مسئله مشمول حقوق کارکنان خدوم شهرداری‌ها نمی‎شود و از نظر دیوان محاسبات مانعی برای افزایش حقوق شهرداری ها وجود ندارد.

وی افزود: نامه این مهم توسط معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات به وزارت کشور ارسال شده است و جا دارد از زحمات دکتر دسغیب رئیس کل دیوان محاسبات و پرسنل خدوم دیوان تشکر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: امیدواریم این بخشنامه هرچه سریع‌تر از سوی وزارت کشور ابلاغ و کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور از حق خود بهره مند شوند.

بیشتر ببینید: ابلاغ نامه دیوان محاسبات کشور در خصوص ترمیم حقوق کارکنان شهرداری‌های کشور (بخشنامه شماره ۳۱۲۳۱ مورخ ۲۵۱۳/۱۹/۱۲ هیئت وزیران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام