آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان اعلام شد+ فیلم

مصوبه کمیسیون تلفیق برای متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان اعلام شد+ فیلم

شناسنامه قانون- عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبه این کمیسیون درباره حقوق افزایش حقوق بازنشستگان را تشریح کرد و گفت: متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان براساس ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین همتراز می‌شود

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در طول قانون برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون مصوب کرد که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین همتراز شود.

وی با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تا ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین در سال های اول تا سوم برنامه انجام می پذیرد، تأکید کرد: این افزایش حقوق به شکلی رقم خواهد خورد که در سال سوم برنامه حقوق و مزایای بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین دست پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این افزایش حقوق به ترتیب در سال اول برنامه ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم نیز ۳۰ درصد مابه التفاوت خواهد بود تا نهایتا حقوق و مزایای بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسد.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبه این کمیسیون درباره افزایش حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

همچنین به گزارش ایرنا، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تاکید بر سه سال اول به گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز دست پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رای دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتا به ۹۰ درصد حقوق بازنشسته برسد.

زنگنه بیان کرد: اگر ما بخواهیم حقوق بازنشستگان را در سال ۱۴۰۳ در کل کشور به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسانیم حدودا بین ۲۰۰ الی ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و طبیعی است که این منابع در یک سال امکان پذیر نیست. به همین خاطر ما یک فضای پلکانی را ترتیب دادیم که بتوانیم در سه سال به این رقم دست پیدا کنیم.

27 دیدگاه

  1. قانون داریم اجرا نمیکنند، حالا در کمیسیون یه چیزی رو مصوب میکنند و احتمالا ده بار هم بالا پایین میکنن که نتیجه ای متناسب با وضعیت فعلی نداره. به قول قدیمی ها «قوطی بگیر و بنشون» دارند مصوب میکنند.

  2. مگر ماده۳۰ برنامه ششم توسعه که در دو نوبت توسط همین مجلس برای دوسال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تمدید شده و هم اکنون در ۴ماه پایانی اجرای آن قرار داریم چه عیبی داشت؟ اون که قانون بود اجرا نشد، اکنون و پس از افت ارزش پول ملی به مدت ۳ سال گذشته و ۳ سالی که در برنامه هفتم معلوم نیست چقدر خواهد بود اجرای ۳ساله آن که هیچ ضمانت اجرایی درست و حسابی ندارد چه معنی میدهد؟ قانون مصوب برنامه ششم اجرا نشد و هزاران بازنشسته ای که باید برخوردار می شدند حسرت به دل از دنیا رفتند، حال در سه سال آینده آنهم بصورت ۴۰،۳۰،۳۰ اگر اجرایی شود که جای بسی شک و شبهه دارد خدا میداندچند هزار نفر بازنشسته دیگر از دنیا خواهند رفت و اگر کسی از وی مانده باشد میشود مستمری بگیر که چوس مثقال شاید شامل گردد، آآآآآی خدااااااا از دست این دولت و مجلس ظالم به تو به خود خود تو پناه میآوریم، تورا به خودت قسم میدهیم انتقام میلیونها انسان مظلوم بازنشسته بهمراه عائله شان را از این دزدان و غارتگران بیت المال بگیر و سرنگونشان کن،اینها کلاه بردارن، اینها دجالند، اینها ضدبشرند،اینها بویی از انسانیت نبرده اند، اینها دروغگویند که خودت گفته ای : دروغگو دشمن خداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام