آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مالیات حقوق ۱۴۰۳ بر اساس حکم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور

مالیات حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و کارگران به همراه سقف معافیت مالیاتی سالانه

شناسنامه قانون- بر مبنای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان معافیت مالیاتی و مالیات حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دولتی و غیردولتی مشخص شد.

مشاهده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور

حکم مالیات حقوق سال ۱۴۰۳ در لایحه بودجه:

تبصره ۱۶:

ث- در سال ۱۴۰۳، سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی که تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا مقرری یا مزد حق شغل، حق شاغل، فوق العاده ها. اضافه کار حق الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش، حق التدريس، حق التحقيق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر یا غیر مستمر که به صورت نقدی و غیرنقدی، از یک یا چند منبع، در بخش دولتی و یا غیر دولتی تحصیل می‌نمایند چه از کارفرمای اصلی و یا غیر اصلی (موضوع تبصره (۱) ماده (۸) قانون مالیات‌های مستقیم) باشد، به شرح ذیل است:

۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱ در سال ۱۴۰۳ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۲- نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر می‌باشد:

۱-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون (۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ده درصد (%۱۰)

۲-۲ – نسبت به مازاد یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون ۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون ( ۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، پانزده درصد (۱۵٪)

۳-۲- نسبت به مازاد دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون ( ۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و هشتاد میلیون (۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، بیست درصد (%۲۰)

۴-۲- نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتاد میلیون ( ۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال به بالا سی درصد (۳۰%)

کلیه افرادی که در قبال ارائه خدمت در دستگاه‌ها تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد قرار دادی، حق التدريس، حق التحقيق، حق الزحمه حق نظارت حق التأليف و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند، مشمول حکم این بند هستند.

اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ هستند.

همچنین ببینید: افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

7 دیدگاه

  1. مجلس ودولت ما نیاز به یک کلاس آموزشی بلند مدت دارند افزایش سن بازنشستگی ربطی به دولت ومجلس ندارد به دلیل قرارداد فردی که حق بیمه میدهد وشرکت خصوصی بیمه ومصوبه میدهند اما برای اینکه یک حقوق بگیر یک بار مالیات بدهد نه صدبار به خودشون زحمت رسیدگی نمیدهند جای بسی تفکر وتاسف

  2. با چه منطقي ماليات حقوق را تعيين ميكنند ،امسال بيش از 40 درصد تورم داشتيم ،بعدش ميان همون رنج مالياتي سال 1402 رو براي 1403 هم نهايي ميكنند ،با اين روش افزايش حقوق تو ماليات مستهلك ميشه و ميره تو جيب دولت ،بطوريكه در واقعيت اين 18 درصد ب 10 الي 12 درصد ميرسه ،در ثاني اين افزايش حقوق نيست اين ميزان عدد ميزاني است براي جبران تورم ايجاد شده و در نهايت قدرت خريد مردم رو به شدت با اين ماليات كاهش داديد. اين عين ظلمه .بايد تمام سطوح مالياتي از درآمد ساليانه 1.200.000.000 تومان تا 4.080.000.000 تومان به نسبت بايد تغيير كنه .

  3. نرخ تورم 54% !
    افزایش حقوق 18% !!
    سقف معافیت مالیاتی مشابه سال 1402 !!!
    ساده سازیش این میشه: افزایش حقوق از ۱۸درصد هم خیلی کمتره حتی برای کسانی که حداقل حقوق رو می گیرن.

  4. ههههه . افزایش حقوق سال 1403 هیجده درصد ولی سقف معافیت مالیاتی سال 1403 همانند سال 1402!. این یعنی چی؟! با چه رویی و با چه منطقی این قوانین را تصویب میکنید؟ کارمند و کارگر حقوق بگیر چه گناهی کرده اند که چنین می کنید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام