آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حداقل دستمزد شاغلین

تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حداقل دستمزد شاغلین

شناسنامه قانون- با مصوبه مجلس ساز و کار افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با حداقل دستمزد شاغلین مشخص شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت؛ نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با جزء (۲) بند الحاقی (۲) ماده ۲۹ این لایحه با ۱۵۲ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در توضیح این مصوبه اظهار داشت: اگر در سالی که بازنشسته مستمری دریافت می‌کند، حقوقش نسبت به حداقل حقوق ۱۰ برابر است، در سال سوم اجرای برنامه باید نسبت به حداقل حقوق ۹۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد و ما در پایان سال سوم نسبت حقوق بگیر به حداقل حقوق آن سال برابر ۹۰ درصد نسبت به سال اول بازنشستگی به حداقل حقوق آن سال باشد.

بر اساس جزء (۲) بند الحاقی (۲) ماده ۲۹ این لایحه آمده است؛ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام نماید. به نحوی که در پایان سال سوم برنامه نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب گردد.

این متناسب‌سازی در سال اول به میزان ۴۰ و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. به شرطی که تورم پانصد درصدی روبرو نشیم والا فرقی نمکن افزایش چون یکسری فرست طلب منتظر اعلام افزایش تا یجوری قیمتهارا بالا ببرن احساس افزایش حقوق نکنید ارزوی سال گذشته را کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام