آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری ها تدوین می شود

نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری ها تدوین می شود

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس مصوب کردند نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری ها به استثنای شهرداری تهران متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری های سراسر کشور تدوین شود.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۴ این لایحه با ۱۲۰ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی مذکور؛ نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری ها (به استثنای شهرداری تهران) متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری در حوزه جذب، استخدام، آموزش و توسعه مدیریت، ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی عملکرد شهرداری، ارتقا و انتصاب، پایان خدمت، بیمه و تامین اجتماعی، امور رفاهی و سلامت، نظام حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها با رعایت قوانین و مقررات ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین نمایندگان در ادامه با ماده الحاقی ۱۵ این لایحه با ۱۴۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی مذکور؛

الف – کلیه احکام حمایتی و امتیازات قانون جهش تولید مسکن، به نوسازی مسکن در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری بافتهای فرسوده و ناکارآمد تا پنج واحد احداثی به ازای هر پلاک ملک فرسوده تسری می یابد.

ب – جهت تشویق سرمایه گذاران بخش غیر دولتی خصوصی و تعاونی ها در پروژه های احداثی جدید صنایع محلی، گردشگری فرهنگی آموزشی و ورزشی در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری (بافت های فرسوده و ناکارآمد، این سرمایه گذاری ها از معافیت ها و امتیازات قانونی سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برخوردار میگردند.

ج – پروانه نوسازی مسکن در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری (بافتهای فرسوده و ناکارآمد) خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت سه ماه از درخواست متقاضی توسط شهرداری ها صادر می گردد و ضمن حفظ تمامی انشعابات قبل از نوسازی برقراری انشعابات جدید با اولویت صورت می پذیرد.

د – احکام و امتیازات محدوده های مصوب بازآفرینی شهری بافتهای فرسوده و ناکارآمد به اراضی و املاک بلافصل و مجاور محدوده های مصوب بازآفرینی شهری بافتهای فرسوده و ناکارآمد که برای اجرای طرحهای مسکن معوض و یا تامین خدمات این محدوده ها به کار گرفته میشود، تسری می یابد.

هـ – وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها نسبت به شناسایی کلیه ساختمان های ناایمن بحرانی و پرخطر دستگاههای اجرائی در کلان شهرها و مراکز استانها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی تا پایان سال اول برنامه اقدام نماید و نسبت به ایمن سازی آنان توسط دستگاه های مالک یا بهره بردار تا پایان سال سوم اقدام نماید.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام