آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب ضریب ۱.۱ دهم به ازای هر سال سابقه معلمان غیررسمی در آزمون های استخدامی

تصویب ضریب ۱.۱ دهم به ازای هر سال سابقه معلمان غیررسمی در آزمون های استخدامی

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه، برای معلمان غیررسمی در آزمون های استخدامی به ازای هر سال سابقه آنها، ضریب ۱.۱ دهم را تصویب کردند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس شورای اسلامی که در قانون ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز آمده است، اختصاص ضریب به معلمان شاغل غیر رسمی در آزمون استخدامی بود.

نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس این بند قانونی، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون استخدامی در نظر گرفته می‌شود که معتقدم این مسئله کاملا در جهت عدالت آموزشی است و تا ۱۰ سال سابقه برای معلمان غیر رسمی لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی با استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه آزمون استخدامی باید در شرایط برابر بین همه داوطلبان برگزار شود، این مصوبه را خلاف عدالت آموزشی می‌‎دانند، در حالیکه معلم دارای سابقه در آموزش و پرورش نسبت به فردی که هیچ سابقه تدریسی ندارد، باید متفاوت در گزینش باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این مصوبه در راستای احترام و عنایت به تجربه معلمان شاغلانی است که در آموزش و پرورش بدون حقوق و مزایای نیروهای رسمی کار کردند، لذا نباید کسی که ده‌ها سال سابقه بیمه‌‎ای دارد را با فردی که هیچ گونه سابقه‌ای ندارد، یکسان دید.

وحیدی یادآور شد: با توجه به اینکه شورای نگهبان نیز مصوبات مجلس را بر اساس عدالت مورد بررسی قرار می‌دهد، امیدواریم با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به این مصوبه اظهارنظر کارشناسی داشته باشد و شرایط را برای گزینش داوطلبان اصلح فراهم کند.

به گزارش شناسنامه قانون، در بند الحاقی ۲ ماده ۸۹ لایحه قانون برنامه هفتم آمده است؛ آزمون های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیر دولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام