آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رد کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در صحن علنی مجلس

رد کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس به کلیات گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 کل کشور رأی منفی دادند.

به گزارش شناسنامه قانون، نمایندگان در  نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 21 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403، پس از استماع نظر موافقان و مخالفان درباره لایحه بودجه، با کلیات این لایحه با  91 رأی موافق، 127 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی پس از رأی مخالف مجلس به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: براساس آئین نامه داخلی مجلس، دولت ۷ روز فرصت دارد اصلاحات را انجام دهد و لایحه را به مجلس بازگرداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از آقای منظور و دوستانمان در دولت خواهشی دارم؛ با توجه به اینکه وقت ما تنگ است، برخی دوستان که حرف از دو دوازدهم می زنند، این مسئله اصلا به مصلحت نیست.

وی تصریح کرد: ما باید بودجه ۱۴۰۳ به عنوان سال اول برنامه هفتم را محکم و دقیق به سرانجام برسانیم لذا خواهش من این است که با توجه به اینکه اولین سال با استناد به ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی برای اصلاح ساختار بودجه کار را پیش می بریم که باید از عدم تراز و کسری عملیاتی جلوگیری کند.

رئیس قوه مقننه، ادامه داد: با توجه به اینکه رأی گیری به اتمام رسیده به صراحت اعلام می کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه که همراه با کسری است، پیش بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته که آن هم به کسری اضافه می شود اگر بخواهیم این موضوع را منوط به محل اخذ مالیات بکنیم نیز اشکال بدتری به وجود می آورد.

قالیباف افزود: لذا بودجه کار تعاملی دقیق مجلس و دولت است و ما حتما باید کمک کنیم که این مسئله به درستی اصلاح شود و وقت نیز گرفته نشود، در طول یک هفته، من و کمیسیون تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود و کمک خواهیم کرد بودجه ای به مجلس بیاید که جهت گیری داشته و تورم زا نبوده و قول های برنامه هفتم را نیز محقق کند./

2 دیدگاه

  1. سلام طرح ساماندهی کارکنان دولت با این شیر مردها. بلاخره یک نفر حرف دل کارگرها رو بلاخره گفت. ممنون دعای خیر میلیونها نفر با شماست.وقتی حرف از عدالت میزنیم و عمل نمیکنیم امیدها از بین میره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام