آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

موافقت مجلس با بررسی اولویت دار افزایش تعطیلات در کشور

موافقت مجلس با بررسی اولویت دار افزایش تعطیلات در کشور

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس با تقاضای تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار لایحه افزایش تعطیلات در کشور و کاهش ساعت اداری به ۴۰ ساعت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با بررسی آن به صورت اولویت‌دار با ۱۲۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسین گودرزی به عنوان نماینده درخواست کننده این اولویت گفت: با توجه به اینکه ما به دنبال این هستیم تعطیلات افزایش پیدا کرده و ساعات کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش پیدا کند، لازم است نمایندگان در جهت ارتقاء گردشگری، تحکیم خانواده و رسیدگی بیشتر افراد به امورات زندگی با این اولویت موافقت کردند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: نرم جهانی تعطیلات ۱۲۰ روز است اما در کشور ما نزدیک به ۷۸ روز است که باید تلاش کنیم میزان تعطیلات را به نرم جهانی برسانیم، همچنین در خصوص ساعت کاری نیز لازم است ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد تا به نرم جهانی برسد و در این خصوص بسیاری از نمایندگان تأکید دارند که این اتفاق صورت گیرد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام