آزمون تعیین صلاحیت
بودجه ۱۴۰۲نظریه‌های رییس مجلس شورای اسلامی

ایراد رییس مجلس شورای اسلامی به ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۲ کل کشور

ایرادات ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۲ کل کشور

(نامه شماره ۴۰۳/هـ ب مورخ ۲۱/۵/۱۴۰۲ رییس مجلس شورای اسلامی)

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت وزیران به شماره ۴۳۰۰۹/ت۶۱۲۶۶هـ مورخ ۱۰/۰۳/۱۴۰۲، موضوع: «ضوابط اجرایی ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» و اصلاحیه آن به شماره ۶۴۴۴۹/ت۶۱۴۵۸هـ مورخ ۱۷/۰۴/۱۴۰۲، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«۱- نظر به اینکه جزء (۴) بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در رابطه با لزوم ثبت اطلاعات نیروی انسانی دستگاه‌ها است که در مقام بیان حکم فقط کارکنان رسته سیاسی وزارت امور خارجی را مشمول حکم می‌داند، بنابراین، عبارت «و سایر رسته‌های مرتبط» مندرج در بند «۱» مصوبه اصلاحی از حیث توسعه شمول قانون، مغایر قانون است.

۲- با عنایت به بند «ب» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که ناظر به موقوف‌الاجراء نمودن اختیارات دستگاه‌های اجرایی در خصوص استخدام و نیروی انسانی در سال ۱۴۰۲ می‌باشد، بنابراین، عبارت هرگونه بکارگیری نیروی انسانی در قسمت میانی ماده (۶) مصوبه اصلی که از حیث گستره و دایره شمول اعم از واژه استخدام و متمایز با آن می‌باشد، مغایر قانون است.»

محمد باقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی

1 دیدگاه

  1. قبلا نیز در رابطه با برقراری مستمری وحقوق بازنشستگان یک هفته مهلت داده بودید ولی هنوز عکس العملی در آن رابطه به گوش نمیرسد.اینهم باضافه آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام