آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

حق عائله مندی سال ۱۴۰۳ کارگران به فیش حقوقی اضافه می‌شود

حق عائله مندی سال ۱۴۰۳ کارگران به فیش حقوقی اضافه می‌شود.

شناسنامه قانون- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حق عائله مندی به فیش حقوقی سال ۱۴۰۳ کارگران اضافه می‌شود.

به گزارش شناسنامه قانون، نشست ۳۲۸ شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده امروز یکشنبه ۲۷ اسفند با حضور شرکای اجتماعی کارگران،‌ کارفرمایان و دولت برگزار شد و بدون این که به نتیجه‌ای در زمینه تعیین سبد معیشتی یا حداقل مزد ۱۴۰۳ برسند،‌ به کار خود پایان داد تا فردا دوشنبه ادامه نشست شورای عالی کار برگزار شود.

سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: یکی از حقوق کارگران حق عائله‌مندی است که مصوب شد از این پس در فیش حقوق آنها درج گردد.

وی با بیان اینکه هنوز مبلغ دقیق حق عائله‌مندی نهایی نشده است، گفت: پیش بینی ما حداقل ۵۰۰ هزار تومان است، اما برای عدد نهایی هنوز قطعی نشده است.

مرتضوی با اعلام اینکه جلسات شورای عالی کار تا رسیدن به توافق نهایی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرماییادامه خواهد یافت، گفت: طرفین بر سر تعیین سبد معیشتی و نوع دهک یارانه‌ای کارگران برای تعیین حداقل دستمزد اختلاف نظر‌هایی دارند و هنوز به توافق نرسیده اند.

ادامه مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای سبد معیشت

عضو کارفرمایی شورای عالی کار از ادامه مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای تعیین سبد معیشت خانوار کارگری خبرداد.

داود جوانی در این زمینه در گفتؤگو با خبرنگار فارس،‌گفت: جلسه بعدی شورای عالی کار فردا دوشنبه ۲۸ اسفند برگزار می‌شود،‌ الان نمایندگان کارگر و کارفرما برای تعیین سبد معیشت خانوار کارگری مذاکره می‌کنند.

وی در مورد ارقام ارائه شده،‌گفت: تا کنون بر سر هیچ عددی تفاهم نکرده‌ایم و ارقام ارائه شده برای افزایش حداقل مزد کارگران،‌گمانه زنی است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در مورد ادعای افزایش حق عائله مندی به فیش کارگران نیز گفت: این پیشنهاد هم هنوز مورد توافق گروههای کارگر و کارفرما قرار نگرفته است.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. آنها می‌دانند بازنشسته ها دیگر اعله به اینصورت ندارند دارند بیخودی چیزی اضافه می‌کنند که هیچی دست کارگر وبازنشسته نگیرد چرا حق تعهل را اضافه نمی کنند که به همه متعحلها چیزی برسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام